tirsdag 3. januar 2012

Hva koker i min gryte?

Ingen tvil om at desember var en morsom måned, men nå er det januar, kontoen er snart tom og jeg vil på salg! Så da støvsuger jeg fryser og skap for mat, og finner minst syv middager. Hittil i år har jeg brukt 25,50 :)
I dag blir det kyllinggryte, det eneste jeg kjøpte inn var chilli, gulrøtter og bittelitt sopp. Og det ser ut til at jeg har til en annen gang også! Dessuten er det nesten bare sunne ting i gryta, med unntak av en fløteskvett.
Hvis du vil lage den, trenger du følgende: Kyllingfilet, som brunes i gryta og legges vekk. Kutt opp grønnsaker og chilli etter smak og fres i gryta. I dsg tok jeg tacopulvermoppi, men hønsevuljong funker også. Hell opp i ris, ca 1 dl, en halvliter vann og litt fløte. La dette putre i ca 20 minutter til risen er myk. Så legger du kyllingen tilbake igjen og lar det trekke litt.
Tilbehør: i dag blir det litt rømme på toppen eller revet ost. Er det fest kan du klinke til med nachos og guacamole.
Ha en fin stormkveld!
Og her skulle det vært et bilde, men jeg får ikke lastet opp fra padden, noen som vet hva jeg må gjøre?

2 kommentarer:

  1. Nam, for en god idè. Jeg kjører litt av det samme prinsippet. Jeg synes faktisk det er ganske deilig å renske opp i skuffer og skap.
    Jeg har faktisk kylling, og skal prøve retten din. Jeg elsker alt med chili (og hvitløk!)

    SvarSlett
  2. Chilli og hvitløk er alltid en hit, håper din variant smakte. Og ja, det er godt å kvitte seg med mat fra i fjor. Nå fant jeg en indrefilet av svin som skal til pers. Hva gjør man med den tro?

    SvarSlett